Thursday, 14 January 2010

Kendo och hår

Okej så kendon i tisdags gick bra. Ska köra dubbelpass hela januari; nybörjarträning + rustningsträning. Detsamma gällde i tisdags och jag har inte riktigt bestämt mig ännu för om det var ett smart eller korkat drag att träna dubbelpass när jag inte fått någon form av träning alls på två år :P Hursomhelst så gick det jättebra. Under nybörjarträningen gällde det bara att stänga av hjärnan och lita på kroppen; allting satt i ryggmärgen och kroppen visste precis vad den gjorde. Rustningsträningen var lite värre. Ledaren i tisdags var Juan. Den killen är känd för sina hårda träningspass och tisdagen var inget undantag. När det var en kvart kvar var jag så utmattad att jag var illamående och blev tvungen att avbryta för att få lite frisk luft. Men jag fick mycket beröm, dels för att så mycket satt kvar så bra efter två år, dels för att jag körde på som alla andra trots att jag inte tränat någonting alls på två år.

Trots noggrann stretching två omgångar på kvällen och en på morgonen dagen efter så har jag fortfarande extrem träningsvärk, men det kvittar för ikväll är det dags igen och ikväll är det en speciell kväll. Fluff ska nämligen följa med och vara med på nybörjarträningen och sen stanna och titta på rustningsträningen. Inte för att han någonsin kommer börja träna kendo på allvar, aikidon är mycket viktigare för honom. Men det är en kul grej att prova :)

Jag klippte mig också idag :) Ny frisör och en ganska ung tjej. Jag gav henne lite riktlinjer till vad jag ville ha och sen körde hon igång. Det riktigt roliga blev då hon började göra glamlockar på mig med en plattång xD Lockarna var endast till för att få volym på det och så som hon uppfattat mitt hår så trodde hon att lockarna skulle försvinna när hon började kamma och föna det, men nej då. Lockarna sitter där. Hon gjorde de dock mindre glammiga när jag sa att jag nog inte skulle ha lockar. Tycker fortfarande att jag inte riktigt passar i det. Hursomhelst så kommer håret bli rakt igen när det blir blött, vilket betyder ikväll efter träningen :) Det betyder också att då kommer jag bli av med allt grejs hon satte i håret, det är en negativ grej med frisörer tycker jag. Jag har aldrig nånting i håret, förutom schampo (inte ens balsam) och när jag går till frisören nån gång då och då så får jag tillräckligt med grejs i håret för att klara mig minst ett år. Hatar när det är kladdigt. Nåja här är en bild på mig med lockigt hår så får vi lägga upp en annan när det är rakt igen :)
Göra grimaser måste man, eller hur? ;P

4 comments:

  1. Jag tyckte det var sött! Det föll finare så. Jag vet, jag hatar också när det sätter i grejer i håret. Förutom nu sista gången jag var och klippte mig, för hon satte i kanske två medel eller så och fönade, men håret kändes inte smutsigt som det brukar efter de har haft i medel. Det kändes bara mjukt och följsamt, så det hade jag inget emot.

    ReplyDelete
  2. Jag gillar mitt hår som det är nu :) Blev riktigt snyggt utan lockar också, och det ser mer ut. Hon klippte på nåt sätt så att håret får mer volym utan medel i :)

    ReplyDelete
  3. Duu! Du blev ju jätte fin i det. Brukar lite då och då läsa din blogg ;)

    ReplyDelete

What's the first thought in your head after reading this? Let me know!