Tuesday, 5 January 2010

Kläder

En sak som jag tänkt ofta på när det gäller Japan är kläder. Jag är inte så säker på att det kommer vara speciellt lätt att hitta kläder för mig där. Över 170 lång som jag är och sådär. Så då kommer man till nästa fråga; hur mycket kläder ska man ta med sig? Lite tidigt att tänka på det kanske, men det gör jag.

Har varit mycket kläder på sistone. Först var det den där räden på H&M som vi gjorde på mellandagsrean då pappa hade plånboken, sen var det igår då det blev tre tröjor och en bolero på New Yorker då jag var där med Kajsa och Anna och senast var då idag då jag suttit i timmar på Shock's hemsida efter att jag fått deras nyhetsbrev om 50% rea på en massa grejer. Nu är det en massa som står på önskelistan och som jag ska försöka köpa. T ex börjar mina hörlurar till iPoden bli slitna... skulle inte ett par snygga Skullcandy-lurar vara ännu bättre? Och mina byxor med dragkedjor överallt som jag fick när jag var tretton har jag nu tvingats inse att jag vuxit ur (höftbenet blev tyvärr större sen jag använde dom senast för två år sen -.-') så skulle då inte ett par med kedjor, remmar och dragkedjor vara det perfekta nytillskottet till garderoben? En skinnjacka har jag önskat mig i åratal, men 2000 har jag inte riktigt råd att lägga ut ^^; Utöver det finns det massa tröjor, skor, jackor, smycken, byxor, kjolar, klänningar och väskor som jag vill ha därifrån. Tyvärr så har märkeskläder en förmåga att kosta lite extra...

Efter ett vinteruppehåll är nu fjärde säsongen av Heroes tillbaka och den säsongen är bara så awesome. Allting är upp-och-ner och man har absolut ingen koll på vem som är the bad guy. Däremot så finns det en massa som är morally grey, även bland de som varit the good guys i tidigare säsonger. Så låt oss hoppas att serien inte läggs ner i lågkonjunkturen pga låga tittarsiffror i USA!

No comments:

Post a Comment

What's the first thought in your head after reading this? Let me know!